Hvis lejligheden skal sælges foregår det ved følgende procedure:

  1. Udfyld opsigelsesformular og aflever den på kontoret. Det er vigtigt at lejligheden siges op først så ventelister kan spørges. Download opsigelsesformularen fra bunden af denne side.
  2. Du kontakter herefter selv en vurderingsmand anvist af bestyrelsen og aftaler en dato for vurderingen lejligheden. Dette foregår typisk inden for normal arbejdstid på hverdage.
  3. Du modtager en vurdering af lejligheden med en max pris betående af andelsværdien og forbedringer med afskrivning.
  4. Såfremt der er ikke interesserede købere på ventelisten kan du gå i gang med at finde din egen køber. Køber skal være bekendt med regnskaber, vedtægter og det nye nøgleoplysningsskema der findes her.

Vigtigt: Start i god tid og påregn mindst 2 måneder fra opsigelse til overtagelse så både bestyrelse og administrator har en chance for at udføre det fornødne arbejde.


Siden sommer 2014 har alle salg haft ultrakort liggetid og til makspris.


Et sted der bl.a. benyttes til at finde købere er Boliga Selvsalg http://www.selvsalg.dk/.


I årene efter krisen var det almindeligt at sælge via mægler, men siden 2014 har salgene en meget kort liggetid og sælges uden nedslag. Det anbefales at overveje ejendomsmægler mod andre alternativer der ikke skal have store salærer. Eksempelvis dba.dk. Hvis køber kan findes uden ejendomsmægler og både køber og sælger har tillid til at den rigtige pris er aftalt, er ejendomsmæglersalæret mange tusind kroner givet ud på ingenting.